22-09-2022

At høre til

At høre til.

Det har vi alle brug for som mennesker.

I dag besøgte jeg den udendørs fotoudstilling - At høre til - der lige nu er på Islandsbrygge, før den drager videre rundt i landet, på sin vigtige mission.

Danske handicaporganisationer i samarbejde med Fotograf Andreas Haubjerg.

For mig er det vigtigt, at jeg/vi kan give tid med åbent sind, at fordybe os i et andet menneske og dets fortælling.

I dag blev min mand og jeg begge rørt af billeder og tekst.

Smukke unikke mennesker der deler af sig til os.

Pegende ind i min egen historik sammen med min mand, der har samme temaer:

Når livet ændre sig fra rask til syg - Ikke at kunne det samme som før/andre - At nogen mennesker har svært ved at forholde sig til os, der har særlige fysiske eller mentale udfordringer - At finde det gode liv på trods.

Navigationen mennesker imellem er aldrig sværere end, hvordan vil jeg gerne selv:

Behandles hvis jeg var i dit sted? Inddrages? Samtales med? Hjælpes?

osv.

Som bonus deltog skønne Cathapuls - Oplysning til Borgerne om Spasseren, som model. Jeg følger Cath på FB, hvor hun inspirerende formidler fra sit mega spændende virke og missioner.

Del siden